آمار مطالب

کل مطالب : 367
کل نظرات : 4

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 39
باردید دیروز : 16
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 60
بازدید سال : 5645
بازدید کلی : 90999

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان غرش آسمان و آدرس dive.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 27 آبان 1393
نظرات

همزمان با سی‌وسومین سالگرد رحلت علامه طباطبایی، آیین نکوداشت علامه محمدحسین طباطبایی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار سمنان و یکی از شاگردان علامه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، آیت‌الله احمدی از شاگردان علامه طباطبایی و استاد حوزه و دانشگاه در این آیین اظهار کرد: علامه در کودکی والدین خود را از دست داد و به همراه برادرش به نجف رفت و از محضر آیت‌الله قاضی بهره‌های فراوان برد اما بعد از قطع شهریه شاگردان آیت الله قاضی پراکنده شدند و برادران طباطبایی نیز به تبریز بازگشتند.

 وی خاطرنشان کرد: علامه شخصیت ذوابعادی است که نمی‌توان از یک بعد به شخصیت ایشان پرداخت. وی در فقه، اصول، فلسفه، اخلاق و تفسیر مجتهد بود.

 رئیس انتشارات سمت اظهار کرد: تفسیر در حوزه‌ها مرده بود و آیت‌الله خویی بعد از نوشتن کتاب البیان قرار بود کتابی در باب تفسیر بنویسند که به ایشان گفتند این کار دون شخصیت شماست و آقای خویی هم کار را تعطیل کردند و این وظیفه خطیر را آیت‌الله طباطبایی بر عهده گرفت و آن را یک تنه انجام داد.

 این استاد حوزه و دانشگاه تفسیر المیزان را دریایی ژرف نامید و گفت: به قول استاد مطهری قدر المیزان تا 100 سال دیگر شناخته می‌شود و همچنین ایشان گفته بودند من هر وقت می‌خواهم سخنرانی علمی کنم نگاهی به المیزان می‌کنم و یکی از موارد آن را می‌پرورانم.

 احمدی خاطرنشان کرد: من نیز هر گاه مشکلی در باب آیه‌ای برایم پیش بیاید به المیزان رجوع می‌کنم و المیزان طلسمی است که همواره همراه من است.

 وی با ابراز خوشحالی از ادامه راه علامه طباطبایی توسط شاگردانشان خاطرنشان کرد: آیت‌الله جوادی‌آملی راه استاد را در بخش تفسیر ادامه داد.

 وی دائم‌الذکر بودن علامه طباطبایی را یکی دیگر از ویژگی‌های این عالم بزرگوار برشمرد و گفت: علامه بسیار کم حرف بود چون حرف زدن انسان را مشغول می‌کند و همواره به ذکر خدا مشغول بود و ذکر گفتنشان تا آخرین لحظه حیاتشان و در حالی که در بستر بیماری بودند و سخنی نمی‌گفتند ادامه داشت.

 این دکترای فلسفه شرق، اخلاص را دیگر خصوصیت علامه بیان و تصریح کرد: علامه به خدا محبت داشت و جز به خدا نمی‌اندیشید و جز برای رضای او کاری نکرد و این یعنی اخلاص.

 احمدی گفت: علامه بزرگوار هیچگاه از کلمه (من) استفاده نمی‌کرد و می‌گفت: اگر می‌خواهید رستگار شوید تکبر و خودخواهی را در وجود خود راه ندهید.

 حجت‌الاسلام والمسلمین احمد پناهی امام جمعه موقت سمنان نیز در این مراسم گفت: علامه طباطبایی از نظر علمی و معنوی و عرفانی شخصیت بسیار ارزشمندی هستند اما در هر دو بعد ناشناخته باقی ماندند.

 وی با اشاره به همزمانی سالگرد علامه با هفته کتاب گفت: ایشان انس زیادی با کتاب و کتابخوانی و کتابداری داشتند.

 احمدپناهی اظهار کرد: عالمان دینی در دینداری ما نقش زیادی دارند پس باید در شناساندن این عالمان دینی بیشتر تلاش کنیم.

 بر اساس این گزارش، سیدمحمدحسین طباطبایی معروف به علامه طباطبایی نویسنده تفسیر المیزان، فقیه، فیلسوف و مفسر قرآن، در سال 1281 در تبریز متولد شد و 24 آبان ماه 1360 نیز چشم از جهان فروبست.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 335
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 27 آبان 1393
نظرات

با گذشت 48 ساعت از آزادی محمد مایلی‌کهن از زندان هنوز هیچ‌کس نه می‌داند جرم او دقیقاً چیست و نه مشخص شده که او به خاطر کدام جملات محکوم شده است.

به گزارش ایسنا، عصر ایران در ادامه آورده است: هرچند مصاحبه محمد مایلی کهن که سبب شکایت علی دایی شده بود توسط عصرایران دوباره منتشر شد، اما همچنان مشخص نیست که کدام جملات از این مصاحبه سبب شده وکیل علی دایی در دادگاه برنده شود.حتی جرم محمد مایلی کهن هم توسط هیچ ارگان رسمی و غیررسمی‌ای اعلام نشده است.

عصر ایران تلاش چند روزه‌ای داشت برای اینکه جرم و جملات محمدم ایلی کهن مشخص شود تا معیار درستی برای تحلیل، بررسی و قضاوت در اختیار افکار عمومی باشد. طبق اطلاعات به دست آمده و موثق، جرم اعلام شده علیه محمد مایلی کهن، توهین و نشر کذب به قصد اضرار و تشویش اذهان عمومی بوده است.

 جرمی که در چند جمله محمد مایلی کهن ثابت شده است، جملاتی که ممکن است بارها توسط افراد دیگر گفته شده باشد. اما شکایت علی دایی منجر به محکومیت مایلی کهن شده است.

 1- یارب روا مدار که گدا معتبر شود...

 هرچند محمد مایلی کهن نامی از علی دایی نیاورده اما قاضی پرونده ثابت کرده که مقصود جملات گفته شده علی دایی بوده و به همین دلیل این جمله توهین محمد مایلی کهن به علی دایی محسوب شده و به خاطر این جمله مجرم شناخته شده.

 2- آقایان مالیات‌های فروانی داشتند اما بعد از پرداخت یک مالیات به ایشان می‌گویند مربی نمونه مالیاتی

 محمد مایلی کهن مدعی است که مربی نمونه مالیاتی خودش است که همه سال‌ها مالیاتش را پرداخت کرده؛ حتی نزدیکانش مدعی هستند که مسئول رسیدگی به امور ورزشی اداره مالیات تأیید می‌کند که مربی نمونه مالیاتی محمد مایلی کهن است. با این همه رسانه‌ها به پرداخت مالیات توسط دایی پرداخته بودند و همین سبب شده بود مایلی کهن این جملات را بگوید.

 3- شما که یکی از اعضای خانواده خود را به کادر فنی آورده‌اید و 300 میلیون به او پول داده‌اید 300 میلیون هم یه یک نفر بدهید که برای شما سوت بزند.

 اشاره مایلی کهن به قرارداد محمد دایی است که طبق ادعای روابط عمومی وزارت ورزش 500 میلیون تومان بوده نه 300 میلیون.

 4- هکتارها هکتار زمین گرفته‌اند و خود را پروفسور داوری می‌دانند. نزدیک به 5 میلیارد رقم قراردادشان است

 قرارداد علی دایی طبق رقمی که در برنامه نود اعلام شد، برای سه سال، 6.1 میلیارد بوده است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 451
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 26 آبان 1393
نظرات


 





مرد فقیری بود که همسرش از شیر گاوشان کره درست  او آنرا به تنها بقالی روستا میفروخت.آن زن روستایی کره ها را به صورت دایره های یک کیلویی می ساخت
 
و همسرش در ازای فروش آنها مایحتاج خانه را از همان بقالی می خرید.


روزی مرد بقال به وزن کره ها شک کرد و تصمیم گرفت آنها را وزن کند.

هنگامی که آنها را وزن کرد، دید که اندازه همه کره ها ۹۰۰ گرم است.


او از مرد فقیر عصبانی شد و روز بعد به مرد فقیر گفت:
دیگر از تو کره نمی خرم، تو کره ها را به عنوان یک کیلویی به من می فروختی

 در حالی که وزن آن ۹۰۰ گرم است.



مرد فقیر ناراحت شد و سرش را پایین انداخت و گفت:
راستش ما ترازویی نداریم که کره ها رو وزن کنیم
ولی یک کیلو شکر قبلا از شما خریدیم و آن یک کیلو شکر را به عنوان وزنه قرار دادیم ...


یقین داشته باش که به مقیاس خودت برای تو اندازه می گیرند!




 
تعداد بازدید از این مطلب: 402
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : دو شنبه 26 آبان 1393
نظرات
فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش آموختگی دانشگاه‌های افسری ارتش:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم، نیروهای مسلح را از پایه‌های اقتدار هر کشوری خواندند و تاکید کردند: لازمه اقتدار واقعی در نیروهای مسلح، همراه شدن ایمان، بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت واقعی در کنار نیروی انسانی مجهز به آموزش‌های روزآمد و تجهیزات پیشرفته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، هشتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز(دوشنبه) با حضور حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان مراسم، در محل یادمان شهدا حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، علو درجات شهدای گرانقدر دفاع مقدس را از خداوند متعال مسئلت کردند.

فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
تعداد بازدید از این مطلب: 301
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : دو شنبه 26 آبان 1393
نظرات

نمونه‎های مختلف موشک فاتح با بُردهای 250 تا 300 کیلومتر دارای محموله انفجاری شدید به جرم 500 کیلوگرم است که سرعت آن به 1.5 کیلومتر بر ثانیه می‌رسد.

خبرگزاری فارس: «فاتح» در زرادخانه‌های موشکی حزب‌الله/ «دیمونا» زیر بُرد دقیق‌ترین موشک ایرانی

 

  

 

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- موضوع کمک‌های ایران به مقاومت اسلامی منطقه خصوصا حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین یکی از مهمترین راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در مقابله با بزرگترین دشمن منطقه‌ای جهان اسلام یعنی رژیم صهیونیستی است؛ کمکهایی که خصوصا در جریان نبردهای غزه در دو جنگ 22روزه و 51 روزه اخیر خود را نشان داد و راکت‌های فجر 5 ایرانی بعد از سالها، میدان جنگ فلسطینیان را به عمق سرزمین‌های اشغالی ازجمله پایتخت این رژیم یعنی «تل آویو» کشاند.

این موشک‌ها بنا بر گفته فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح کشورمان با آموزش‌های ایران در داخل غزه بومی‌سازی و تولید می‌شود.

در این گزارش سعی کردیم به بررسی یکی از مهمترین موشک‌های راهبری مقاومت اسلامی لبنان بپردازیم؛ موشک‌هایی که موجب شد تا «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود با صراحت اعلام کند «جای جای سرزمین های اشغالی از «کریات اشمونه» در نزدیکی مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی تا جنوبی‌ترین نقطه یعنی «بندر ایلات» زیر بُرد موشک‌های و دیگر سامانه‌های مقاومت قرار دارند.»

سردار سید مجید موسوی جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران نیز در مصاحبه اخیر خود به نکته مهمی اشاره داشت:

وی درخصوص توان راکتی و موشکی گروه‌های مقاومت می‌گوید: «آنها از جهت بُرد موشک می‌توانند با آنچه که تا الان در اختیار دارند، تمام اهداف را چه از منطقه جنوبی و چه از منطقه شمالی سرزمین‌های اشغالی مورد تهاجم قرار بدهند.»

جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: «مقاومت اسلامی بنا بر آنچه اعلام شده، توانمندی عملیات موشکی تا کلاس موشک‌های «فاتح» را به صورت کاملا گسترده در مجموعه خود دارند که بکارگیری می‌شود و سازماندهی شده است.»

 

مشخصات موشک‌های بالستیک فاتح و خلیج فارس

نام برد طول وزن مسلح وزن سرجنگی نوع سوخت قطر ماموریت
فاتح 300 کیلومتر 8.9 متر 3670 کیلوگرم 500 کیلوگرم جامد 68 سانتیمتر زمین به زمین
خلیج فارس 300 کیلومتر 8.9 متر 3730 کیلوگرم 450 کیلوگرم جامد 68 سانتیمتر زمین به دریا

 

تعداد بازدید از این مطلب: 598
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : دو شنبه 26 آبان 1393
نظرات
 
13910203_0719437.jpg

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دشمنی ابرقدرت‌های جهانی با جمهوری اسلامی ایران، دفاع همه جانبه را وظیفه آحاد جامعه دانست و افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره با اقتدار ماموریت‌های خود را در دفاع از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی انجام داده‌اند و همین نکته باعث خشم دشمنان این نظام مقدس شده است.

 به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سر لشگر عطاءالله صالحی با حضور در فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید حضرایی، با اشاره به در پیش بودن مراسم جشن تحلیف دانش‌آموختگان دانشگاه‌های افسری ارتش گفت: این مراسم فرصت مغتنمی برای اثبات ولایی بودن ارتش و اطاعت محض از ولی فقیه است. این مراسم یک صحنه عبادی سیاسی است و وظیفه شماست که با اخلاص در این مراسم حاضر شوید و اقتدار و صلابت خود را به ابرقدرت‌های بزدل نشان دهید.

 امیر سرلشگر صالحی تصریح کرد: سخنان فرماندهی معظم کل قوا قبل از مرحله نهایی مذاکرات هسته‌ای نقشه راه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاع از کشور و مقابله با دشمنان است.

 وی در پایان افزود: دشمنان تلاش می کنند پس از سی و شش سال از پیروزی انقلاب اسلامی با ناامن کردن منطقه و ایجاد گروه‌های تروریستی مختلف از جمله داعش به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 315
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : دو شنبه 26 آبان 1393
نظرات

خدایاتوفیق شهادت در رکاب امام زمان(عج)رابه ماعنایت بفرما

افسران - خدایاتوفیق شهادت در رکاب امام زمان(عج)رابه ماعنایت بفرما

تعداد بازدید از این مطلب: 558
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : دو شنبه 26 آبان 1393
نظرات

یک روزنامه آمریکایی در زمینه موفقیت اخیر ایران در ساختن نمونه پهپاد رادار گریز آمریکایی تاکید کرد که تهران هم‌اینک توانایی بالای خود در این زمینه را نشان می‌دهد.

خبرگزاری فارس: ایران توانایی ساخت پهپاد را به رخ آمریکا می‌کشد/ ۹۴ میلیون دلار آمریکا بابت آرکیو ۱۷۰ بر باد رفت

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «کریسشن ساینس مانیتور» طی تحلیلی در زمینه ساخت نمونه پهپاد "آرکیو 170" آمریکا به دست متخصصان ایرانی نوشت: اقدام ایران در فرونشاندن پهپاد آمریکایی پیشتر نگرانی واشنگتن را به همراه داشت . اینک ایران با نمایش این پهپاد قابلیت خود در فن‌آوری ساخت این نوع هواپیما‌ها را نشان می‌دهد.

بنوشته این روزنامه آمریکایی، توانایی ایران در فرو نشاندن سالم این پهپاد و بهره برداری از فن‌آوری تجسسی آمریکا همچنین مورد توجه روسیه و چین نیز قرار گرفت.

یک مهندس ایرانی که وظیفه استخراج اطلاعات این پهپاد آمریکایی را برعهده داشت به این روزنامه گفت ؛ ایران به تدریج وارد سامانه موقعیت یاب جهانی این هواپیما شد و توانست این پهپاد را به جای برگشتن به پایگاه خود در غرب افغانستان و در مجاورت با مرزهای افغانستان فرو نشاند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، واشنگتن تا از دست دادن این پهپاد 2 قرارداد 47 میلیون دلاری برای بهبود سامانه نظامی  موقعیت یاب آر کیو 170 هزینه کرده بود.

کریستین ساینس مانیتور در خاتمه نوشت:«دیوید سنسیوتی» کارشناس امور هوایی نیز در واکنش با این مسئله گفت که تصاویر نمایش داده شده واقعی بوده البته نحوه نشست و برخاست این هواپیما چیزی فراتر از یک پهپاد بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 350
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : دو شنبه 26 آبان 1393
نظرات
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: اگر امروز یک ناو بالگردبر وارد دریای سیاه شود، یک ناو هواپیمابر وارد مدیترانه شود و یک ناو وارد اقیانوس هند شود، یا 4 فروند هواپیما در پایگاه "العدید" قطر اضافه می‌شود، در "شیندند" پایگاه هوایی افغانستان دو پرواز می‌نشیند‌ یا بلند می‌شود، تمام این‌ها رصد می‌شود.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پنجشنبه شب در دوازدهمین یادواره شهدای شهرک شاطره- اسلامشهر- حضور یافت. 

وی در ابتدای این مراسم ضمن عرض ادب به ساحت مقدس شهدا به ویژه شهدای اسلامشهر گفت: شهدای ما شاگرد مکتب حسینی بودند، شاگرد مکتب امامی بودند که تنها در برابر لشکر تا بُن دندان مسلح دشمن ایستاد، امامی که برادرانش و فرزندانش را از دست داد اما مقتدرانه در مقابل لشکر دشمن ایستاد.
ادامه مطلب را بخوانید. ما آمادگی خود را برای هرگونه همکاری داوطلبانه به حمایت از نیروهای مسلح اعلام می نماییم تا هیج جنایتکاری چشم طمع به آب و خاک کشورمان نداشته باشد.
تعداد بازدید از این مطلب: 467
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : دو شنبه 26 آبان 1393
نظرات
 
 

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش دریایی ولایت 93 در آینده نزدیک خبر داد.

 به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر دریادار غلامرضا بیغم در سخنانی در آیین صبحگاه عمومی ستاد نیروی دریایی ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش گفت: در آینده نزدیک رزمایش دریایی ولایت 93 در محدوده وسیعی از آبهای آزاد برگزار می شود.

 وی افزود: کارکنان ولایتمدار نیروی دریایی ارتش با توجه به ماهیت و نوع مأموریت های ذاتی و محوله این نیرو باید همواره در تلاش و تکاپو باشند تا بتوانند به تدابیر و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا جامعه عمل بپوشانند.

 جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه خاطر نشان کرد:نمایش اهم فعالیت ها و اقدامات به خصوص آمادگی این نیرو در قالب رزمایش نمود پیدا خواهد کرد که بحمدالله زمینه‌های برگزاری آن فراهم شده است.

 امیر دریادار بیغم با اشاره به برگزاری پرشور مراسم عزاداری محرم در سراسر پایگاه‌ها و مناطق نیروی دریایی ارتش، اذعان داشت: این همان چیزی است که دشمنان اسلام و انقلاب از آن هراس دارند و در جنگ نرم موجب می شود تا تمام نقشه های شوم آنها نقش بر آب شود.

 وی در پایان با تاکید بر اهمیت گرامیداشت سالروز نیروی دریایی گفت: با توجه به در پیش رو داشتن هفتم آذر و برنامه های متعددی که به همین مناسبت پیش‌بینی شده است امیدواریم که تمامی عزیزان در سراسر پایگاه‌ها و مناطق نیروی دریایی ارتش در اجرایی شدن این برنامه ها اهتمام کرده تا بتوانیم گوشه ای از فداکاریها و ایثارگری‌های دریادلان در هشت سال دفاع مقدس را به منصه ظهور برسانیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 497
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : دو شنبه 26 آبان 1393
نظرات

عکس و تصویر فرمانده کل قوا..

امروز ارتش یکى از مردمى‌ترین نهادهاى کشور ماست. بین نهادهاى گوناگونى که ساختار کشور و نظام را تشکیل داده‌اند، وقتى ارتش را نگاه میکنیم، مى‌بینیم یکى از نزدیکترین به آحاد مردم، به تمایلات مردم، به احساسات مردم، و یکى از نزدیکترین به کمک به حرکت عمومى مردم است.

تعداد بازدید از این مطلب: 728
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : یک شنبه 25 آبان 1393
نظرات
 

مختار.jpg

بعد از واقعه عاشورا و شهادت مظلومانه یاران امام حسین ( ع) ، خونخواهی شهدای کربلا تا سالها ادامه پیدا کرد به طوری که تا ۶۰​ سال پس از واقعه عاشورا افرادی برای انتقام خون سید الشهدا قیام کردند و البته تقریبا پایان قیام همه آنها نیز به نوعی شبیه به هم بود.

مجله مهر: واقعه کربلا در سال ۶۱ هجری رخ داد و بعد از شهادت فرزندان رسول خدا، همسران و فرزندانشان به اسارت رفتند. بعد از واقعه کربلا آنان‌که پشیمان شدند و عده ای که نتوانستند خود را به امام برسانند، تصمیم گرفتند قیام کنند و به خونخواهی شهدا برخیزند تا حکومت را از دست قاتلان اهل بیت علیهم السلام در آورند و به فرزندان رسول خدا بسپارند. این گزارش، مروری است بر همه قیام‌هایی که با عنوان خون‌خواهی شهدای مظلوم کربلا در تاریخ ثبت شده‌ است.

واقعه حره

بعد از حادثه خونین کربلا و شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش، ماهیت یزید و یزیدیان برای مردم فاش شد. مردم مدینه که بی توجهی خلافت اموی نسبت به واقعه عاشورا را دیده بودند با رهبری «عبدالله بن حنظله» در ذی الحجه سال ۶۳ هجری، یعنی دوسال بعد از واقعه عاشورا قیام کردند. مردم این شهر با عبدالله برای این قیام بیعت کردند و بعد از آن والی مدینه «عثمان بن محمد بن ابوسفیان» را از شهر بیرون کردند. بعد از آن هم یزید را غاصب خلافت خوانده و او را لعنت کردند. اما یزید وقتی از شورش مردم مدینه باخبر شد لشگر عظیمی به فرماندهی «مسلم بن عقبه» تدارک دید و راهی مدینه کرد. این فرمانده اموی بعد از لشگرکشی، شهر مدینه را محاصره و مقاومت مردم این شهر را درهم شکست و کشتار وسیعی راه انداخت. به گفته مورخان، مسلم بن عقبه سه روز، جان و ناموس اهل مدینه را برای لشگریانش مباح کرد و سپاه وی به کشتار وسیع و غارت اموال مردم این شهر پرداختند. کشتار و تجاوزهای مسلم بن عقبه و لشگریانش به قدری زیاد بود که به وی لقب «مسرف» به معنی «خونریز بی حد و حصر» دادند. هیچ کدام از مردم مدینه از این حادثه نجات نیافتند. یا کشته و زخمی شدند یا مورد غارت و تجاوز قرار گرفتند و این قیام به سفاکانه ترین شکل ممکن سرکوب شد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 461
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 24 آبان 1393
نظرات
 

همزمان با در دستور کار قرار گرفتن طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس سناریوی جدید "اسیدپاشی" از سوی جریان نفاق طراحی شد.در این سناریو برخی از رسانه ها با تیترها و تحلیلهای شبهه انگیز و جهت دار سعی کردند ضمن القای ناامنی در جامعه و گره زدن این حادثه با طرح امر به معروف و نهی از منکر، آن را به یک جریان خاص نسبت دهند.

خبرگزاری مهر-  سرویس سیاسی: طرح امر به معروف و نهی از منکر؛ دستور کار این روز های مجلس شورای اسلامی است. فریضه ای که پیش از این حتی تا پای تشکیل وزارت خانه هم پیش رفته بود.

در سال 89 آیت الله مکارم شیرازی ضمن انتقاد از مسائل فرهنگی کشور و با بیان این که مسائل اخلاقی در امور سیاسی و اقتصادی تأثیر دارد در جلسه درس اخلاق خود در مسجد اعظم قم پیشنهاد تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر داد و گفت:  باید «وزارت امر به معروف و نهی از منکر» ایجاد شود تا به مسائل اخلاقی در مدارس و دانشگاه‌ها و رسانه‌ها رسیدگی شود.

این مرجع تقلید اضافه کرد: وقتی اخلاق مردم فاسد شد، رشوه، قاچاق مواد مخدر و طلاق نیز افزایش می‌یابد. بعضی به صورت برنامه‌ریزی شده قصد دارند با رواج بی‌حجابی نظام را تضعیف کنند و نباید فراموش کنیم که مسئله بی‌حجابی تنها یک مسئله ساده نیست بلکه کل نظام را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اما پس از سه سال مسکوت ماندن طرح تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکردر مجلس، شهادت طلبه‌ جوان علی خلیلی به دلیل دفاع از یک خانم و تذکر لسانی به چند اوباش و همچنین چند اقدام مشابه دیگر موجب شد که مجلس شورای اسلامی در حرکتی پسندیده، اقدام به تدوین قانونی در راستای احیای فریضه امر به معروف  و حمایت از آمران به معروف نماید.

جایگاه امربه معروف در دین اسلام و قیام امام حسین(ع)

امر به معروف و نهی از منكر، پيشينه‏ ای به قدمت تاريخ حيات انسان دارد. نخستين انسان دعوت كننده به نيكی، آدم علیه السلام بود و پس از وی نيز پيام آوران وحی و پيروان آنان در انجام اين وظيفه مهم تلاش كرده‏ اند.

دین اسلام نيز از پيروان خود می ‏خواهد كه خود را در برابر جامعه متعهد بدانند و در صورت مشاهده ستم و گناه سكوت نكنند، بلكه همواره ديگران را به خوبی‏ ها امر كنند و از بدي‏ها باز دارند.

تاكيدهای مكرر قرآن كريم، در خصوص امر به معروف و نهی از منكر بيانگر اهميتی است كه اسلام برای سالم سازی محيط اجتماع و مبارزه با عوامل فساد و گناه قائل شده است.

قيام امام حسين(ع) نيز برای اجرای اين فريضه الهی بود. امام حسین(ع) از اوضاع زمان و وضع حكومت وقت خود انتقاد می ‏كند و شيوع فساد را متذكر می ‏شود، تغيير ماهيت اسلام را يادآوری می‏ كند، حلال شدن حرامها و حرام شدن حلالها را بيان می نمايد، و آنگاه مي‏ فرمايد: "وظيفه يك مسلمان اين است كه در مقابل چنين حوادثی ساكت نباشد."

تعداد بازدید از این مطلب: 590
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 24 آبان 1393
نظرات



تعداد بازدید از این مطلب: 518
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : شنبه 24 آبان 1393
نظرات
 
 
افسران - شیخ نمر : اگر شما فرعون را برای ظلم کردن دارید ما هم حسین (ع) را برای ایثار کردن داریم ..


تعداد بازدید از این مطلب: 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود