آمار مطالب

کل مطالب : 367
کل نظرات : 4

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 51
باردید دیروز : 16
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 72
بازدید سال : 5657
بازدید کلی : 91011

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان غرش آسمان و آدرس dive.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : پنج شنبه 29 مهر 1395
نظرات

مراسم استقبال از اولین ناو گروه از منطقه چهارم نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در بندر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد .

در این مراسم که جواد جهانگیر زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و تنی چند از مقامات کشوری و فرماندهی نیروی دریایی جمهوری آذربایجان ، علی صیفی وابسته نظامی سفارت کشورمان و نیز جمعی از نمایندگان رسانه ای حضور داشتند، پس از نواخته شدن سرودهای ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان حاضران این مراسم از ناوهای ایرانی بازدید کردند .

ناطق باقرتف معاون فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان در این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: این سفر ناو گروه جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان سفر صلح و دوستی است.

وی افزود: پس از استقلال ملی جمهوری آذربایجان این اولین سفر ناوگان نظامی جمهوری اسلامی ایران به کشورمان است.

دیدار با هیات فرماندهی نیروی دریایی جمهوری آذربایجان، بازدید از آموزشگاه عالی نظامی و زیارت از مزار حیدر علی اف، رهبر فقید جمهوری آذربایجان و نیز شهداری راه آزادی این کشور از جمله برنامه سفر سه روزه هیات ناو گروه جمهوری اسلامی ایران به باکو اعلام شده است.

شایان ذکر است این ناو گروه از منطقه چهارم نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی ناخدا عبدالحسین ظفری و متشکل از ناوهای دماوند و جوشن حامل پیام صلح و دوستی می باشد
تعداد بازدید از این مطلب: 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : پنج شنبه 29 مهر 1395
نظرات

چهارمین ناوگروه نیروی دریایی روسیه در راستای تحکیم روابط دوستانه و تعامل توسعه دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر در این بندر پهلو گرفت.

فرمانده ناوگان شمال کشور با اشاره به بازدید ناوگروه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر از بنادر همدیگر اظهار کرد: کشورها برای ابلاغ پیام صلح، دوستی و برادری نسبت به اعزام ناوگروه‌ها به کشورهای مورد نظر اقدام می‌کنند.

دریادار دوم افشین رضایی‌حداد به بازدید ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بنادر روسیه در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: ناوگروه‌های کشور روسیه به طور متقابل از بنادر ایران بازدید داشتند و این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب و شمال کشور انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ماه محرم سال گذشته ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن دماوند به بندر آستراخان روسیه سفر کرده بود
تعداد بازدید از این مطلب: 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : پنج شنبه 29 مهر 1395
نظرات

سخنگوی ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت گفت: دکترین کشور ما دفاعی است اما در هر شرایطی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی واکنش سریع آمادگی حمله و دفاع از مرزهای کشورمان را دارد.

امیرسرتیپ دوم خلیان مسعود روزخوش روز سه شنبه در دومین روز از رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت افزود: امروز با توجه به اتفاقات رخ داده در اطراف کشورمان دفاع در عمق را سرلوحه کارمان به عنوان یکی از اهداف مدنظر داریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بُرد بلند هواپیماهای کشورمان، دفاع در عمق یکی از بهترین مقوله هایی است که می تواند توسط نیروی هوایی به انجام برسد.

امیر روز خوش با تاکید بر اینکه در صورت هرگونه تهدید احتمالی، دشمنان پاسخ کوبنده ای را دریافت خواهند کرد، گفت: دشمنان این نظام مقدس بدانند در صورت هرگونه حمله احتمالی پاسخی کوبنده، محکم و دندان شکن دریافت خواهند کرد
تعداد بازدید از این مطلب: 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : پنج شنبه 29 مهر 1395
نظرات

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

آمادگی نیروهای مسلح ما، جرأت و تفکر تجاوز به جمهوری اسلامی ایران را از دشمن می گیرد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز با حضور در منطقه رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی در جمع دست اندرکاران این رزمایش حضور یافت

تعداد بازدید از این مطلب: 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : پنج شنبه 29 مهر 1395
نظرات

امیر سرتیپ اسماعیلی:

چشمان بیدار پدافند، شبانه روز از حریم آسمان ولایت دفاع خواهد کرد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور در منطقه پدافند هوایی شهدای سوباشی و گروه پدافند هوایی شهید اقبالپور همدان گفت: مردم ولایت مدار ایران اسلامی بدانند چشمان همیشه بیدار پدافند با تلاش شبانه روزی خود از حریم آسمان ولایت دفاع خواهد کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : پنج شنبه 29 مهر 1395
نظرات

سخنگوی ششمین رزمایش هوایی نیروی هوایی ارتش:

به تمامی اهداف از پیش تعیین شده دست یافتیم

امیر سرتبپ خلبان روز خوش با اظهار رضایت از عملکرد خلبانان و کارکنان فنی شرکت کننده در ششمین رزمایش هوایی نیروی هوایی ارتش گفت: به تمامی اهداف از پیش تعیین شده رسیدیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 13 مهر 1395
نظرات

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بخش زیادی از موفقیت های کشورمان در هشت سال دفاع مقدس، مرهون رشادت های خلبانان هوانیروز و نیروی هوایی است.

امیر سرتیپ دوم خلبان هوشنگ یاری در یادواره شهید سرلشکر خلبان غلامرضا چاغروند در منطقه عمومی موسیان شهرستان مرزی دهلران اظهار داشت: رژیم بعث عراق در فاصله 19 ماه پس از پیروزی انقلاب و با حمایت کشورهای غربی بویژه آمریکا در 31 شهریور سال 59 حمله همه جانبه ای را از هوا و زمین به بخش های زیادی از خاک ایران آغاز و تصور می کرد که می تواند در مدت کوتاه به تهران رسیده و این نظام نوپا را سرنگون کند.

وی افزود: صدام با توجه به خوی قدرت طلبی و تجاوزگری خود، تفکر ملی گرایی عربی و رهبریت جهان عرب را در سر می پروراند و فکر می کرد با حمله به ایران به این خیال پوچ خود خواهد رسید.

تعداد بازدید از این مطلب: 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 13 مهر 1395
نظرات

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز طی سخنانی در جمع فرماندهان، کارکنان و سربازان مرکز آموزش شهدا وظیفه نیروی زمینی آجا (01) اظهارداشت: از مهمترین دستاوردهای جنگ تحمیلی، حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی سپس با طرح این سوال که چرا دشمنان جنگ تحمیلی را علیه ایران اسلامی آغاز کرد، گفت: دشمن و استکبارجهانی از جمله آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب از پیروزی انقلاب اسلامی ایران غافلگیر شده بودند و نمی‌توانستند بپذیرند که این انقلاب با رهبری داهیانه حضرت امام خمینی(ره) با سرعت به ثمر بنشیند لذا از همان روزهای پیروزی انقلاب توطئه‌های مختلفی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز نمودند و شروع به برنامه ریزی های گوناگون از جمله ترور شخصیت‌های کشوری و لشکری، ائمه جمعه و جماعات، توطئه در آذربایجان غربی و کردستان جهت تجزیه و جدایی از ایران و در نهایت جنگ تحمیلی نمودند تا بتوانند نظام نوپای اسلامی را شکست دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 13 مهر 1395
نظرات

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با تاکید بر اینکه تحرکات بیگانگان در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان لحظه به لحظه رصد می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه نیازی به وجود بیگانگان در منطقه نیست اما آنان می گویند به خواست برخی کشورها برای برقراری امنیت در آبهای خلیج فارس و دریای عمان حضور دارند و برای توجیه این حضور به بحث ایران هراسی دامن می زنند.

وی افزود: تجربه نشان داده است که آنان هر جا حضور داشته باشند آنجا ناامنی ایجاد شده است. امروز نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران توانمندی برقراری امنیت در آب های منطقه را دارد.

سیاری ادامه داد: تحرکات بیگانگان در منطقه به دقت رصد می شود و می دانیم هر ناو آنها کجا و مشغول چه کاری است. اجازه نمی دهیم آنان به مرزهای ما نزدیک شوند و اگر این اتفاق بیفتد مانند گذشته با آنان برخورد می کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل خودکفایی در پرورش نیروی انسانی، نگهداری، تعمیر و تولید تجهیزات و تاکتیک ها و رزمایش ها با هیچ نیروی دریایی منطقه قابل مقایسه نیست. دکترین نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران دفاعی اما مبتنی بر توان بازدارندگی است.

وی تصریح کرد: به دنیا نشان دادیم که هر کس به منابع یا منافع ما در دریا تعرضی داشته باشد ضرر می کند و به این دلیل کسی به خود جرأت تعرض نمی دهد.

سیاری در ادامه سخنانش با بیان اینکه نیروی دریایی ایران بالاترین سطح فن‌آوری را دارد گفت: حضور ما در آب های بین المللی نشان می دهد نیروی دریایی پس از انقلاب اسلامی نه تنها زمین گیر نشده است بلکه در دریاهای آزاد نیز حضور دارد. این حضور الهام بخش و امیدآفرین برای کشورها و حفظ حضور در مجامع بین المللی است. حضور در آبهای بین المللی توان، قدرت و فنآوری نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ناوهای نیروی دریایی تا تنگه جبل الطارق و آبهای اقیانوس آرام تا تانزانیا و چین رفته‌اند، افزود: در آینده نزدیک به سمت آفریقای جنوبی حرکت می کنیم و پس از دور زدن قاره آفریقا در اقیانوس اطلس حضور خواهیم یافت. دریانوردی ما در آب های آزاد بر اساس قوانین دریانوردی بین المللی است.

سیاری افزود: تمرین یک روزه خوبی را با ناوگروه ایتالیایی که در سواحل ایران مستقر است انجام دادیم و اکنون چهار فروند ناو و یک بالگرد کشورمان در سواحل پاکستان میهمان این کشور هستند. اینگونه فعالیت ها در جلوگیری از تبلیغات برای ایران هراسی مؤثر است.

وی ادامه داد: زمانی که فرماندهی نیروی دریایی ارتش را به عهده گرفتم وضع این نیرو خوب بود اما مأموریت و راهبرد ما بر اساس حضور در آب های عمیق و اقیانوس ها تغییر کرد. برای سه دهه پیشرفت نیروی دریایی برنامه ریزی شده است و اکنون در جایگاهی منطبق با برنامه ریزی ها قرار داریم.

سیاری افزود: امنیت در دریاهایی که منافع ایران در آن وجود دارد باید تأمین شود و این راهبرد ماست. دریای عمان و سواحل مکران که کشورمان را به آبهای آزاد متصل می کند می توانست موجب پیشرفت بیشتر کشور شود اما از این ظرفیت استفاده نشده است در حالی که 90 درصد صادرات و واردات کشور از دریا انجام می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 13 مهر 1395
نظرات

سیاری گفت: دستیابی به نیروی دریایی راهبردی، برجسته و ممتاز افق آینده ماست و برای آموزش نیروی انسانی مناسب در دریاهای آزاد و تولید تجهیزات برای حضور در این دریاها برنامه ریزی کرده ایم.

ایشان یکی از اقدامات ضروری در دانشگاه های نیروهای مسلح را آشنایی با دوران دفاع مقدس و تبیین آن شرایط برای نیروهای جوان دانستند و افزودند: جنگ تحمیلی هشت ساله در واقع یک جنگ بین المللی و تهاجم همه جانبه قدرت های بزرگ و دنباله روهای جهانی و منطقه ای آنها به مرزها، هویت، ارزشها، نظام اسلامی و انقلاب ملت ایران بود.

در این مراسم، همچنین امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش با تاکید بر آمادگی ارتش، خاطرنشان کرد: ارتش انقلابی ملت ایران بر تهدیدات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و توطئه‌های انگلیس و رژیم صهیونیستی به‌خوبی اشراف دارد و آماده پاسخگویی و دفع هر گونه تجاوز و تهدید دشمن در دورتر از مرزها هستیم.

امیر سرتیپ دوم هادیان فرمانده دانشگاه علوم هوایی شهید ستاری نیز گزارشی از روند تحصیلی و آموزشهای تخصصی، علمی و برنامه‌های تربیتی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاههای افسری ارتش بیان کرد.

در ادامه مراسم، یکان های حاضر در میدان از مقابل جایگاه رژه رفتند

تعداد بازدید از این مطلب: 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 13 مهر 1395
نظرات

حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوادر مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم هوایی شهید ستاری حضور یافتند.

رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم با تأکید بر لزوم آمادگی های روزافزون «ایمانی و اعتقادی»، «علمی و فنی» و« سازمانی و انضباطی» نیروهای مسلح و انتقال تجربیات گرانبهای دفاع مقدس به نیروهای جوان، تاکید کردند: امروز ملت ایران به دلیل پافشاری بر اسلام، استقلال، ارزشهای والای خود و اعتقاد به حاکمیت دین خدا، با جبهه وسیعی از دشمنان مواجه است و نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش خود، در صورت نیاز، باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای نیروهای جوان، مؤمن و کارآمد را ثروت بزرگ و واقعی کشور خواندند و با اشاره به دوران دفاع مقدس گفتند: دوران دفاع مقدس، آزمونی دشوار بود که در آن، جوهر ارتش جمهوری اسلامی ایران آشکار، و کارهای برجسته و درخشانی به دست نیروهای ارتش انجام شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 13 مهر 1395
نظرات

حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوادر مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم هوایی شهید ستاری حضور یافتند.

رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم با تأکید بر لزوم آمادگی های روزافزون «ایمانی و اعتقادی»، «علمی و فنی» و« سازمانی و انضباطی» نیروهای مسلح و انتقال تجربیات گرانبهای دفاع مقدس به نیروهای جوان، تاکید کردند: امروز ملت ایران به دلیل پافشاری بر اسلام، استقلال، ارزشهای والای خود و اعتقاد به حاکمیت دین خدا، با جبهه وسیعی از دشمنان مواجه است و نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش خود، در صورت نیاز، باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای نیروهای جوان، مؤمن و کارآمد را ثروت بزرگ و واقعی کشور خواندند و با اشاره به دوران دفاع مقدس گفتند: دوران دفاع مقدس، آزمونی دشوار بود که در آن، جوهر ارتش جمهوری اسلامی ایران آشکار، و کارهای برجسته و درخشانی به دست نیروهای ارتش انجام شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 13 مهر 1395
نظرات

متخصصان و کارکنان فنی  گردان اورهال پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان یک فروند جنگنده اف 14 را اورهال(بازآماد) کردند.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، متخصصان و کارکنان فنی گردان اورهال پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان با صرف بیش از 42 هزار نفر ساعت کار و تلاش مستمر توانستند یک فروند جنگنده اف 14 را پس از سالها زمین گیری باز آماد کنند.

گفتنی است این هواپیما پس از انجام پروازهای آموزشی، صبح امروز به ناوگان عملیاتی نیروی هوایی ارتش پیوست

تعداد بازدید از این مطلب: 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : پنج شنبه 8 مهر 1395
نظرات

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد:واقعیت این است که ما امروز بیش ازهر زمان دیگری به اقتدار دفاعی نیازمند هستیم و این مهم مسیر راهبردی و استراتژیک ماست.

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح سه هزارو 300 پروژه محرومیت زدایی و مردم یاری انجام شده از سوی سپاه در 6 استان کشور در جمع خبرنگاران این مطلب را عنوان کرد.

وی درپاسخ به این سوال که برخی کشورها از جمله آلمان برای پیشرفت قدرت نظامی خود را کاهش داده اند، آیا این موضوع درست است یا خیر، چنین توضیح داد که این گونه اظهار نظر ها درست نیست.

وی ادامه داد: وقتی که ما یک تاریخ 38ساله سرشار ازجنگ، تهدید، محاصره و تحریم را پشت سرگذاشتیم که قدرت های بزرگ و سلطه گر جهانی آشکارا از روی میز بودن گزینه های نظامی و احتمال اعمال قدرت نظامی علیه ما صحبت می کنند و معمولاتاریخ هم گواه این است که آنها اغلب برای حل مسایل سیاسی خودشان از ابزار نظامی استفاده می کنند ، تحت چنین شرایطی ما جنگ هشت ساله ای را پشت سرگذاشتیم و امروز درگیر جنگ های نیابتی درمنطقه ایم، این گونه اظهارنظرها درست نیست.

جانشین کل فرمانده سپاه ادامه داد: همان طوری که رهبر عزیزمان فرموند:اصلا عاقلانه نیست که ما از کاهش قدرت نظامی یا الگو قرار دادن کشورهای شکست خورده و خلع سلاح شده توسط قدرت های پیروز صحبت کنیم و از مدل های فرسوده ، مسخ و باطل شده دیگران بخواهیم استفاده کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : پنج شنبه 8 مهر 1395
نظرات

همزمان با هفته دفاع مقدس، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از چهار فروند از رزم ناوهای نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز سه شنبه با پیام دوستی و حُسن نیت، در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفته و مورد استقبال گروهی از فرماندهان عالی رتبه نیروی دریایی پاکستان قرار گرفت.

این ناوگروه شامل ناو نیروبر سنگین "لاوان" حامل یک فروند از بالگردهای نظامی نیروی دریایی ارتش، ناو پشتیبانی-رزمی "کنارک" و ناو موشک انداز کلاس پیکان "خنجر" و "فلاخن" است.

دریادار "سهیل مسعود"، جانشین فرمانده نیروی دریایی پاکستان هفته گذشته اعلام کرده بود: مشتاقانه منتظر ورود ناوگروه ایرانی به بندر کراچی هستیم و این ناوگروه به مدت چهار روز میهمان طرف پاکستانی خواهد بود.

وی با اشاره به روابط و همکاری های خوب میان ایران و پاکستان، گفت: ناوگروه های دو کشور بطور منظم و بصورت متقابل به بنادر یکدیگر سفر می کنند و ضمن انجام رزمایش های مشترک، به تبادل تجربیات می پردازند.

اواخر فروردین ماه سال جاری نیز به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک ناوگروه نیروی دریایی پاکستان به مدت چهار روز در بندر عباس پهلو گرفته بود و رزمایش مشترک یک روزه با ناوهای ایرانی انجام داد

تعداد بازدید از این مطلب: 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : پنج شنبه 8 مهر 1395
نظرات

امیر دریادار دوم بازنشسته علی اکبر اخگر که فرماندهی تعدادی از یکان های رزمی، اطلاعاتی و عملیاتی نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس را برعهده داشت گفت: نقطه عطف نیروی دریایی در هشت سال جنگ تحمیلی، حفظ و حراست از چرخه اقتصادی کشور بود.

 

امیر دریادار دوم بازنشسته علی اکبر اخگر که فرماندهی تعدادی از یکان های رزمی، اطلاعاتی و عملیاتی نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس را برعهده داشته است در گفتگو با خبرنگار ارتش گفت: نقطه عطف نیروی دریایی در هشت سال جنگ تحمیلی، حفظ و حراست از چرخه اقتصادی کشور بود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریادار اخگر افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران درخشان دفاع مقدس بیش از 10 هزار فروند کشتی تجاری را از تنگه هرمز تا بندر ماهشهر در سلامت و امنیت کامل همراهی کرد. در همین مدت بیش از 300 میلیون تُن کالا بدون هیچگونه آسیبی جابجا شده و 150 عملیات رزمی جهت حفظ چرخه اقتصادی کشور در خلیج فارس و دریای عمان توسط دریادلان نیروی دریایی با موفقیت کامل انجام شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 6 مهر 1395
نظرات

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر وحدت راهبردی، خدشه ناپذیر و دائمی ارتش و سپاه، این دو سازمان را بازوان پرتوان و مقتدر دفاعی کشور دانست.

ارتش و سپاه بازوان پر توان و مقتدر دفاعی کشور هستند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به انتشار ویدئویی سخنان یک کارشناس در فضای مجازی پیرامون ارتش گفت: هر چند این سخنان مربوط به شش سال قبل است اما محتوای آن با اصل وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح متناقض بوده و مغایر با فرامین امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مبنی بر پرهیز از هرگونه سخن تفرقه افکنانه پیرامون نیروهای مسلح و مدافع کشور است

وی افزود: تردیدی نیست ثبات و امنیت پایدار همه جانبه و مثال زدنی امروز کشور که مایه  آرامش ملت و پیش‌روندگی ایران اسلامی به سمت اهداف و آرمان‌های متعالی و نیز درخشندگی آن در وضعیت پر آشوب جاری منطقه است مرهون نقش پذیری‌ها و نقش آفرینی‌های تعین کننده و سرنوشت ساز نیروهای مسلح  به ویژه ارتش، سپاه و وحدت و هماهنگی این دو سازمان به عنوان بازوان پر توان و مقتدر دفاعی کشور است
تعداد بازدید از این مطلب: 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : سه شنبه 6 مهر 1395
نظرات

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اهمیت پدافند به‌عنوان «خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم»، جبهه مقابل جمهوری اسلامی را جبهه‌ای «خبیث، خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت» خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل این دشمن که به‌دنبال تضعیف توان دفاعی کشور است، باید آمادگی‌های نیروهای مسلح آنچنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه فکر کردن درباره تجاوز را ندهد.

رهبر انقلاب اسلامی: دشمن باید بفهمد اگر تهاجم کند، ضربه محکمی خواهد خورد

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اهمیت پدافند به‌عنوان «خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم»، جبهه مقابل جمهوری اسلامی را جبهه‌ای «خبیث، خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت» خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل این دشمن که به‌دنبال تضعیف توان دفاعی کشور است، باید آمادگی‌های نیروهای مسلح آنچنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه فکر کردن درباره تجاوز را ندهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : دو شنبه 5 مهر 1395
نظرات

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دومین روز ار هفته دفاع مقدس در جمع فرماندهان، مسئولان، خلبانان و کارکنان پایگاه دوم شکاری شهید فکوری گفت: عملیات کمان 99 در اولین روز از آغاز جنگ تحمیلی برگ زرین دیگری را به اوراق نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود.

به گزارش روابط عمومی ارتش، آل هاشم در ادامه سخنانش ضمن تبریک سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس افزود: شاید برای عده ای این سوال پیش آمده باشد مگر ما در جنگ تحمیلی به پیروزی رسیدم که هر ساله سالروز فرا رسیدن آن را گرامی می داریم. در جواب باید گفت بله ما به طور قطع در جنگ تحمیلی هشت ساله پیروز شدیم چرا که ما دشمن را در رسیدن به اهداف شومش که معتقد بود به سرعت و طی یک هفته از آغاز تجاوز به ایران به آنها دست خواهد یافت، ناکام گذاشتیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : دو شنبه 5 مهر 1395
نظرات

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکرصالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت سرهنگ اصغر نوری، پیام تسلیتی صادر کرد.

 

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکرصالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت سرهنگ اصغر نوری، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

برادر ارجمند و گرامی، حضرت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ جناب آقای علی‌ اکبر ناطق‌ نوری

ریاست محترم دفتر بازرسی‌ مقام معظم رهبری

 خبر درگذشت برادرزاده گرامیتان مرحوم سرهنگ اصغرنوری واصل و موجب تأثر و تألم خاطر گردید.

اینجانب این ضایعه را خدمت جنابعالی و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز سفرکرده رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل توأم با عزت و سعادت آرزومندم.

تعداد بازدید از این مطلب: 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : دو شنبه 5 مهر 1395
نظرات

ناو اعزامی از کشور ایتالیا با نام « یورو » در اسکله منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبری ارتش پهلو گرفت.

پس از انجام مراسم استقبال از ناو ایتالیایی یورو، فرمانده ناو یورو به همراه سفیر کشور ایتالیا و همچنین وابسته نظامی کشور ایتالیا در ایران با فرمانده منطقه یکم امامت دیدار کردند.

در این دیدار امیر آزاد ضمن خوش آمدگویی به مسئولین لشکری و کشوری کشور ایتالیا، از تعاملات دریایی و سیاسی بین دوکشور و مشترکات فرهنگی سخن گفت.

ناو ایتالیایی در مدت حضور خود در بندرعباس ضمن دیدار با برخی مسئولین کشوری و لشکری از برخی جزایر استان هرمزگان نیز دیدن کرده و نیز با دستاوردهای رزمی و دفاعی نیروی دریایی راهبردی ارتش که به دست توانمند کارکنان این نیرو ساخته شده است، آشنا می شوند. همچنین برخی فعالیتهای فرهنگی و ورزشی، انجام تمرینات دریایی مشترک و تعاملات فی مابین از جمله برنامه های ناو ایتالیایی خواهد بود.

گفتنی است یک هیئت بلند پایه ایتالیایی اواسط شهریور ماه جاری با امیر دریادار سیاری برای توسعه روابط فی ما بین دیدار کرده بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : یک شنبه 4 مهر 1395
نظرات

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی  فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور درگلزار شهدای سولقان در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) امیر سرتیپ اسماعیلی در این مراسم اظهار داشت: دشمن از سلاح و تجهیزات ما ترسی ندارد آنچه که ترس و وحشت را به دل دشمن انداخته عزم و اراده ملت ایران و خانواده شهداست.

وی در ادامه با اشاره به راه شهدا،افزود: شهدا همواره ناظر اعمال ما هستند و در این کشور که با خون شهدا پابرجاست اگر کسی بخواهد سهم خواهی کند خائن به شهداست.

تعداد بازدید از این مطلب: 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : یک شنبه 4 مهر 1395
نظرات

بزرگترین رژه دریایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همزمان با سی و ششمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز جنگ تحمیلی( 31 شهریور 1359) چهارشنبه در آب های نیلگون خلیج فارس و شرق تنگه هرمز برگزار شد.

 

بزرگترین رژه دریایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همزمان با سی و ششمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز جنگ تحمیلی( 31 شهریور 1359) روز چهارشنبه در آب های نیلگون خلیج فارس برگزار شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : یک شنبه 4 مهر 1395
نظرات

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دکتر موسوی در پیام خود آورده است: روح آسمانی امیر دریا دل، غلامرضا شیرانی از تن خاکی پر کشید و در جوار همرزمان شهیدش آرام گرفت و دل های بازماندگان را داغدار فقدان خویش کرد. دریادار خستگی ناپذیری که استراحت را در قاموس نداشت، سرانجام آرام گرفت تا پرچم آبادانی جاسک را به علمدار دیگری بسپارد و نگهبانی دروازه ورود به تنگه هرمز را به دیگر همرزمانش بسپارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : یک شنبه 4 مهر 1395
نظرات

دفاع مقدس همچون نگینی درخشان ثمره خون فرزندانی است که در استواری بر عقاید خود به درجه ایثار رسیدند تا غرور، سرافرازی و حماسه آفرینی را برای نسل های بعدی انقلاب به یادگار بگذارند.

 

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد.

ارتش در بیانیه خود با تکریم مقام شامخ شهیدان و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس آورده است: دفاع مقدس همچون نگینی درخشان ثمره خون فرزندانی است که در استواری بر عقاید خود به درجه ایثار رسیدند تا غرور، سرافرازی و حماسه آفرینی را برای نسل های بعدی انقلاب به یادگار بگذارند.

متن بیانیه به این شرح است:

تعداد بازدید از این مطلب: 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود